به گزارش سایت «عدالت برای ایران»، در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، «پس از ۲۰سال، کمیته سازمان ملل، وضعیت جمهوری اسلامی را به عنوان یک عضو میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، مورد بررسی قرار داد. در این جلسه که در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد، خسرو حکیمی، معاون ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به عنوان رییس هیات و معاونان و مدیران وزارتخانه های کشور، علوم، ارشاد و فرهنگ اسلامی، بهداشت و درمان، کار و امور اجتماعی و بهزیستی حضور داشتند.»
از جمله مواردی که هیأت جمهوری اسلامی در بارۀ آن مورد سؤال قرار گرفت، نقض حقوق بشر در خصوص بزرگترین اقلیت دینی ایران یعنی بهائیان بود. پاسخ هایی که هیأت مزبور ارائه نموده اند در نوع خود هم جالب و هم اعترافی جدید بر نقض آشکار حقوق بهائیان در ایران است. دلایلی که هیأت مزبور برای توجیه نقض حقوق ایرانیان بهائی، از قبیل: ارتباط با بیگانگان و اسرائیل، ایجاد شورش های اجتماعی توسط بهائیان، چالش با مسلمانان به علت اینکه مسلمانان دین خود را آخرین دین می دانند ولی بهائیان معتقد به استمرار ادیان در طول تاریخ هستند، و وجود بهائیانی در شهرها و روستاها که بدون هیچگونه مشکلی زندگی می کنند، ارائه داد، همه و همه بهانه هایی تکراری است که پاسخ همۀ آنها سال هاست که توسط بهائیان و نیز توسط غیر بهائیان بخصوص در دهۀ اخیر داده شده است.
در زیر توجیهات هیأت جمهوری اسلامی ایران را به نقل از سایت «عدالت برای ایران»، مطالعه فرمایید و خود قضاوت کنید.*
هیات جمهوری اسلامی ناگزیر شد چندین بار به سئوالات مربوط به وضعیت بهاییان و اینکه مذهب آنها در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته نشده و محرومیت جامعه بهایی از حقوق مربوط به آموزش، اشتغال و زندگی فرهنگی پاسخ دهد. محمدعلی پورموسوی، مدیرکل سیاسی کشور در اینباره گفت: «در مورد اقلیتهای مذهبی، دین در دنیا یک تعریف خاص دارد، ولی بعضی جریانات دینی آمده اند که ما اینها را به عنوان یک دین نمی شناسیم و اینها یک فرقه هستند. فرقه بهاییت در تاریخ ایران با یک ویژگی های خاصی رشد کرده، شورش های اجتماعی این فرقه به وجود آورده، این فرقه یک ارتباطات خاصی با جریانات خارجی داشته، با دولت اسراییل داشته، با شبکه های ارتباطات و استخبارات خارجی داشته که این هم موضوعی است بدیهی که اسناد تاریخی متقن برایش وجود دارد. موضوع مهمتری که مورد نظر ماست این ها به دلیل چالشی که با مسلمانان دارند اگر دولت بخواهد بنا را بر تسامح بگذارد قطعا با شورشهای اجتماعی مواجه خواهیم شد. همه باید توجه کنند که این دین خودش را به عنوان یک دین جدید مطرح می کند در حالی که همه مسلمانان می دانند که اسلام به عنوان دین خاتم مطرح است. این چالش در جنس خود این فرقه وجود دارد در نتیجه می ماند آیا همه بهاییان در ایران مشکل دارند؟ خیر! من آدرس می دهم روستاهایی که بهایی هستند و هیچگونه مشکلی هم ندارند، افرادی که در شهرها زندگی می کنند و هیچ مشکلی ندارند چون جنبه شهروندی خود را رعایت می کنند.»
نظر خود را بنویسید