×
صفحه نخستدرباره سایتشرایط استفادهحریم خصوصیتماس با ما
ولوله در شهر ۱ولوله در شهر ۲ولوله در شهر ۳طلوع عشق
نگاشته هادیدگاه هانکته ها
آثار بنیانگذاران دیانت بهائیپیام های بیت العدل اعظمگزارش ها و بیانیه هاآثار نویسندگان بهائی

برای شروع یا قطع اشتراکتان در خبرنامه سایت، آدرس ایمیل خود را در ذیل وارد کنید.

ثبت نام
قطع اشتراک
twitter
×
ولوله در شهر - شمارۀ اولولوله در شهر - شمارۀ دومولوله در شهر - شمارۀ سومطلوع عشق
سایت "بهائیان ایران" سایت رسمی جامعۀ بهائی ایرانگلچین پیام های بیت العدل اعظمسرویس خبری جامعۀ بهائیعالم بهائی: جامعۀ جهانی بهائیزندگی حضرت بهاءاللهکتابخانۀ بهائیعهد و میثاقآئین بهائیدنیای بهائینقطه نظرنگاهکسروی و کتاب «بهائی گری»پروژه های بهائیسایت جامعۀ جهانی بهائیسایت ضیافت نوزده روزهتلویزیون نوینرادیو پیام دوستسایت تعلیم و تربیتسایت ازدواج بهائی
اعترافات دیگری از آیت الله مصباح یزدی در خصوص ادیان بابی و بهائی
1390/03/27

 

اعترافات دیگری از آیت الله مصباح یزدی در خصوص ادیان بابی و بهائی

 

با ازدیاد نزاع بر سر قدرت سیاسی- مذهبی و بالا گرفتن مباحث مربوط به ظهور امام زمان و اختلافاتی که بین روحانیون و سیاسیون در این خصوص بوجود آمده است، گاه سران سیاسی و مذهبی ضمن تکرار دروغ ها و افترائات سابق، ناخواسته اعترافات جالبی هم در خصوص ادیان بابی و بهائی می نمایند که خود پاسخی بر اکاذیب تکراری قبلی خود ایشان است. چند مورد از این اعترافات را قبلاً در سایت ولوله در شهر تقدیم خوانندگان عزیز کرده ایم:

 

 

اینک نیز اشاراتی به اعترافات اخیر آیت الله محمّد تقی مصباح یزدی می نماییم و ضمن آن آدرس پاسخ اکاذیب ایشان را هم تقدیم می داریم.* نکات اعترافی که در متن مصاحبۀ ایشان در زیر با حروف درشت مشخص شده، عبارتند از:

- اعتراف به این که حضرت باب در کلاس درس سید کاظم رشتی تحصیل نکرده اند.

 

- اعتراف به ایمان بعضی علمای شیعه و نوشتن کتاب در اثبات ادیان بابی و بهائی.

 

 

چهارشنبه, 25 خرداد 1390 

 

«آیت الله مصباح‌یزدی بخش دیگری از سخنان خود را به بررسی تاریخچه بابیت و بهائیت اختصاص داد و بیان داشت: چگونه می شود در این مدت صد و چند سال این همه خونریزی‌ شد، چه مفاسدی در دربار شاه شد و الان چه میزان در جهت تضعیف دین و عقیده مردم و نفوذ در مراکز صنعتی، سیاسی و تجاری مفاسدی را به وجود آورده ‌است.

 

وی به تشریح فرقه بابیت و بهایت در ایران پرداخت و افزود: اصل مساله از اینجا شروع می شود، طلبه ای جوان از شیراز برای درس خواندن به کربلا رفته بود، این طلبه استادی داشت به نام سید کاظم رشتی که مقداری عارف مسلک به معنای منفی آن بود.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در کنارش یک شاهزاده روسی برای جاسوسی به ایران آمده بود تا بتواند نفوذ کند، او به ظاهر مسلمان و طلبه شده بود، او ابتدا در تهران درس خواند و بعد به کربلا مهاجرت کرد و اتفاقا با این طلبه شیرازی رفیق شد و مدتی با این آقا زندگی گرد و قلیانی شد چون آن زمان قلیان مرسوم بود کم کم سعی کرد در قلیان این طلبه جوان حشیش قرار دهد.

 

وی تاکید کرد: کم کم به او گفت شما شخصیت بزرگواری هستید، نورانیتی که در شما می بینم بی اثر نیست و حتما ارتباطی با امام زمان دارید؛ این طلبه به وی گفت خوب شما به کسی چیزی نگوئید، بر اثر این القائات بود که این فرد به این طلبه گفت شما چه نیازی به تحصیل دارید به ایران برگردید و این آغاز بابیت شد.

 

آیت الله مصباح‌یزدی افزود: این طلبه و سید جوان با تحریک یک شاهزاده روسی به همین سادگی ادعای ارتباط با امام زمان(عج) کرد و به شیراز بازگشت و این مساله را طرح و افرادی را نیز دور خود جمع کرد، کم کم کار او گرفت و رسما یک مذهب جدید شد و به تدریج گفت نه اصلا خودم امام زمان هستم و بعد کار او به پیامبری رسید و کتابی به نام بیان برخود نازل کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاریخچه تشکیل مذهب بهائیت در ایران گفت: مذهب بهائیت از اینجا پیدا شد که یک فرد در مازندران پا را فراتر گذاشت و گفت من به مقامی رسیده ام که مظهر الهی و بهاءالله هستم. 

 

وی افزود: آنچه برای من و شما قابل توجه و تامل است، این است که چند نفر از علمای زمان به آقای علی محمد باب ایمان آوردند و کتاب در تایید او نوشتند و در مازندران در بابل طرفدار این آقا که کتاب نوشته بود آن قدر پیش رفت که با مسلمانان جنگ برپا کردند و به زور اسلحه روستاهایی را تصرف کرد و بعد از مدتی نیز این فتنه خاموش شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آدمیزاد چقدر ضعیف است که کسی که نان امام زمان(عج) را خورده و بزرگ شده است کارش به جایی می رسد که کتاب در ترویج این شخص می نویسد و عقاید او را ترویج می کند.»*

 

ــــــــــــــــــــــــــــ

 

* برای پاسخ در مورد شاهزادۀ روسی -کینیاز دالگورکی- و رسالۀ مجعولی که در زمان پهلوی به نام وی منتشر شد و آیت الله مصباح اکاذیب فوق را با اشاره به آن ذکر کرده اند، مراجعه شود به منابع زیر:

 

تاریخ نبیل:

 

 

نظر خود را بنویسید